Coconut-jasmine and coconut-pandan custards

 

Many desserts from Thailand's Central Plain are characterized by the use of eggs. We recommend to use duck eggs when it comes to pastries.

This recipe will serve 4 persons but don't hesitate to prepare much more, the coconut custards are highly addictive !

 

250 ml coconut milk

125 g coconut sugar or brown sugar

4 eggs 

¼ teaspoon salt

1 handful jasmine flowers for coconut-jasmine custards or 2 pandan leaves for coconut-pandan custards

 

  1. To prepare coconut-jasmine custards, bring carefully the coconut milk to the boil, remove from heat and infuse the jasmine flowers into the hot coconut milk for 20 minutes. To prepare coconut-pandan custards, bring coconut milk to the boil and infuse the pandan leaves into the coconut milk, on very low heat, for 20 minutes.

  2. Blend infused coconut milk, eggs, salt and sugar together until sugar dissolves and mixture is smooth.

  3. Place into individual serving bowls inside a steamer. Steam until firm.

  4. Garnish with jasmine flowers, small pieces of banana leaves or coconut
     

De nombreux desserts de la plaine centrale de Thaïlande se caractérisent par l'utilisation d'œufs. Nous recommandons d'utiliser des œufs de cane quand il s'agit de pâtisseries.

Cette recette va servir 4 personnes mais n'hésitez pas à préparer beaucoup plus, les crèmes de noix de coco sont très addictives!

 

250 ml de lait de coco

125 g de sucre de noix de coco ou de cassonade

4 œufs

¼ c. à café de sel

1 poignée de fleurs de jasmin pour les crèmes de noix de coco-jasmin ou 2 feuilles de pandan pour les crèmes de noix de coco et de pandan.

 

  1. Pour préparer les crèmes de noix de coco et de jasmin, amener avec précaution le lait de coco à ébullition, retirer du feu et infuser les fleurs de jasmin dans le lait de coco chaud pendant 20 minutes. Pour préparer les crèmes de noix de coco, amener le lait de coco à ébullition et infuser les feuilles de pandan dans le lait de coco, à feu très doux, pendant 20 minutes.

  2. Mélanger le lait de coco infusé, les œufs, le sel et le sucre ensemble jusqu'à ce que le sucre soit dissout et que le mélange soit lisse. Placer dans des bols individuels à l'intérieur d'un panier à vapeur. Cuire jusqu'à obtenir une consistance ferme.

  3. Garnir de fleurs de jasmin, de petits morceaux de feuilles de bananier ou de noix de coco

 

 

Please reload

Please reload

Category
Tags